האוצר: למה בחו"ל מסתפקים ב-14 משרדי ממשלה ובישראל יש 27?!

שלמה בן יוסף 1 Comment on האוצר: למה בחו"ל מסתפקים ב-14 משרדי ממשלה ובישראל יש 27?!
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגע לפני שממשלת נתניהו הרביעית עומדת על 20 שרים ו-61 חברי קואלציה שולח הבוקר הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי מכתב לא נעים למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, ומבקש לסייע לו להנחיל את "עמדתנו כי כדי לייעל את פעילות הממשלת יש לצמצם את מספר משרדי הממשלה".

כשבועות האחרונים היו ויכוחים עד כמה תוספת שרים משפיעה על תקציב המדינה. ביש עתיד טענו כי מדובר במשקולת כבדה, הליכוד טען כי לא מדובר בתקציב מפחיד במכתב כותב אמיר לוי כי "אם יחול שינוי במספר השרים וסגני השרים מעבר לאמור בחוק, העלות תעמוד על 2.8-3.9 מיליון שקלים לכל שר (11.2-15.6 מיליון שקלים לתקופת הכהונה של הממשלה), וכ-1.5 מיליון שקלים לכל סגן שר (שישה מיליון שקלים לתקופת הכהונה של הממשלה).

ואז הגיעה ההשואה: "בעבודת מטה שנעשתה במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר עולה כי נושא משמעותי יותר ממספר השרים, הינו ריבוי מספר משרדי הממשלה הקיים בישראל. מספר המשרדים בישראל עומד על כ-27 לעומת 14 משרדים בלבד במדינות בעלות מגזר ציבורי יעיל ב-OECD. אחד הגורמים לכך שריבוי משרדים פוגע ביעילות המגזר הציבורי הוא העובדה כי במשרד טיפוסי, כ-35-40% מכוח האדם של המשרד משמש מטה וכלליות, אשר אינו מוביל בהכרח להגדלת היקף השירותים הניתן לאזרח".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לידיעת משרד האוצר מדינת ישראל היא נמצאת בין המקומות האחרונים במספר נציגי הציבור, לנו יש 120 חברי כנסת ובעוד שבאמריקה יש 600 פלוס כמדומני וכן גם בבריטניה ובעצם ברוב העולם המספר הוא כפול ומשולש מ120, ולכן הם עולים ביחד פי כמה מעוד כמה שרים.